Wednesday, November 15, 2017

Rokes Tua

Image result for senarai nama kumpulan rock kapak

Abu menyapu habuk yang tebal melekat pada kotak kasut sekolah Pallas Jazz. Ada belasan kotak pelbagai saiz lagi di bawah katil Abu. Kotak ini adalah salah satunya. Cuti panjang telah membawa Abu ke kampung. Lama dah tak balik. Mujur maknya tak menyumpahnya menjadi batu. Maknya pun faham yang Abu memang sibuk di Kolumpo tu. 

Cuaca ekonomi yang muram telah mengurangkan sedikit sebanyak ketebalan poket si Abu. Dan ini menyebabkan reaksi berantai berlaku pada kehidupan Abu. Emph... bukan Abu sahaja, tapi pada mereka yang semarhaen Abu. Terpaksalah mencari peluang rezeki yang lebih. Apa sahaja. Asalkan janji pada komitmen setiap bulan dapat dipenuhi.

Abu merenung kotak ditangannya. Perlahan-lahan penutup kotak dibuka. Sejumlah kotak-kotak plastik kecil tersusun rapi. Pelbagai tulisan tertulis pada kertas didalam plastik kotak itu. Abu meneliti dan membaca satu persatu tulisan tersebut. Search, Wings, SYJ, Lefthanded, May, XPDC, Ella & The Boys, Bloodshed, Sera, Babylon, D'Riyadh, Mega, Gersang.....dan Rimba Bara.

Rimba Bara? Hmmm...... Abu tersenyum. Fikiran Abu melayang semula ke zaman tersebut.


** Kredit to MuzikRock.com dan Li Ipoh Mali

belasah saja!

2 comments:

  1. bagi aku, dah takde kotak kotak kasut bila bukak kat dalam semua kaset. Tinggal kenangan yang makin pudar setiap hari dalam kepala hotak.

    ReplyDelete

Ada komen? Kalau ada mari tulis sini.

Related Posts with Thumbnails