Thursday, November 8, 2012

Lombong - [1]



Petang itu cuaca agak redup. Dengan kehadiran angin bertiup sepoi-sepoi bahasa agak mententeramkan jiwa aku yang tengah kacau.

Dan berserabut.

Di tepi lombong ini, di bawah rendang pohon yang aku pun tak tahu apa jenisnya aku duduk di situ. Santai. Kononnya cuba untuk melarikan diri dari permasalahan dunia yang huru hara. Permasalahan ini macam bayang-bayang. Sentiasa mengekori bila ada cahaya. Jadi aku perlukan tempat yang redup dan tenang supaya bayang-bayang permasalahan aku tak dapat muncul. 

Jadilah, walaupun sekejap.

Sedang aku leka termenung memerhatikan riak-riak air yang ditiup angin di lombong tinggal ini, terdengar ada satu suara yang lembut menegur aku dari belakang.

"Memancing ke bang?" Aku tak pasti soalan tersebut sekadar mahu berbudi bahasa atau sang empunya diri itu memang rabun sebab memang tak ada joran, jala, bubu, pukat tunda mahupun peralatan memancing yang berada di sekitar aku.

Tapi yang pasti suara itu datangnya dari seorang awek.

bersambung....

belasah saja!

3 comments:

  1. Ko jawab, pancing awak aje, boleh?

    ReplyDelete
  2. awek ke hantu....petang petang suka mengacau orang yang duk sorang sorang.. apapun cantik gambar

    ReplyDelete
  3. gambo tu mengingatkan aku pada Bruce Dickinson Skunkworks..

    ReplyDelete

Ada komen? Kalau ada mari tulis sini.

Related Posts with Thumbnails